Ta strona używa ciasteczek (cookies), zresztą jak większość i nikt nie miał z tym problemu.
Akceptowałeś już ZODO (zasady ochrony danych osobowych) ale dla pewności potwierdź

Grzeja sie tylnie alufelgi.

Grzeja sie tylnie alufelgi.

Postautor: ARNI » 07 lip 2009, 13:30

Witam. Mam problem z astrą. Grzeja mi sie tarcze hamulcowe tylnich kół,a wszystko to po wymianie klocków.Na poczatku bylo ok troche pozniej grzalo sie jedno kolo, no a teraz to grzeją sie juz obydwa, ale nie zawsze. Nawet plyn hamulcowy w zbiorniczku jest goracy. Czuc az auto przyhamowuje. Prosze o pomoc. Czy to moze byc wina hamulca recznego ? Moze nie odbijac?czy w astrze sa oprócz klockow jeszcze szczeki bo slyszalem ze moze tak byc.

[ Dodano: 2009-07-07, 13:41 ]
Dodatkowo slychac popiskiwanie przy jezdzie na wprost, gdy lekko zaciagne reczny to pisk ustaje. pisk znika tagrze gdy skrecam.
ARNI
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 21
Rejestracja: 19 sty 2009, 13:56
Lokalizacja: KUTNO

Postautor: mariocccp » 07 lip 2009, 16:05

Szczęki są ale w efce, w g tylko klocki.
Spróbuj popuścic ręczny...
mariocccp
Klubowicz AKP
 
Posty: 303
Rejestracja: 14 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Nowy Targ
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie

Postautor: JakubBrh- » 07 lip 2009, 16:17

Rozwiązanie jest proste: po każdym puszczeniu hamulca ręcznego musisz ponaparzać młotkiem w tylne zaciski albo zmienić zaciski na te produkowane przez LUCASA. Mam to samo u siebie, po regeneracji problem wrócił po pół roku.
JakubBrh-
Przyjaciel forum
 
Posty: 169
Rejestracja: 07 lut 2009, 12:53
Lokalizacja: CZK/Poznań
Imię: Jakub
Auto: AUDIK SREBRNY
Silnik: METALIC PRAWIE NÓWKA
Województwo: wielkopolskie

Postautor: mariocccp » 07 lip 2009, 16:22

Nie strasz bo jutro zmieniam zaciski z tyłu, niestety mam gównianego boscha ale chyba go wyrzuce do kosza ;)
mariocccp
Klubowicz AKP
 
Posty: 303
Rejestracja: 14 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Nowy Targ
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie

Postautor: Jarcyk » 08 lip 2009, 13:58

mariocccp pisze:Szczęki są ale w efce, w g tylko klocki.
Spróbuj popuścic ręczny...


Sorka ale chyba wprowadziłeś w błąd w astrze g sa z tyłu szczęki ;)
Jarcyk
Awatar użytkownika
Moderator Techniczny
 
Posty: 1051
Rejestracja: 09 sie 2008, 11:39
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Imię: Jarek
Auto: Astra J
Województwo: podlaskie

Postautor: swirek » 08 lip 2009, 14:29

Jarcyk pisze:Sorka ale chyba wprowadziłeś w błąd w astrze g sa z tyłu szczęki ;)


zależy w której bo w słabszych montowali bębny a w lepszych wersjach tarczobębny, tarcze do normalnego hamowania i szczeki do ręcznego.

ARNI, jesli problem pojawił się po wymianie klocków najprawdopodobniej masz zapieczone tłoczki w zacisku i ciężko pracuje ma problem schować się do końca.

Szkoda że nie mieszkasz bliżej podjechałbyś do mnie to by się sprawdziło co się dzieje.
Moja Asia http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=16113
Niebo mnie nie chce a piekło boi się, że nim zawładnę ......
swirek
Astro-maniak
 
Posty: 597
Rejestracja: 29 maja 2008, 16:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Tomek
Auto: Astra G Sport
Silnik: 2.0 DTH
Województwo: śląskie

Postautor: JakubBrh- » 08 lip 2009, 16:23

Z tego co mi wiadomo to w Astrze G z tyłu są albo bębny albo Tarcze. Tarczobębny owszem, ale w Vectrze.
JakubBrh-
Przyjaciel forum
 
Posty: 169
Rejestracja: 07 lut 2009, 12:53
Lokalizacja: CZK/Poznań
Imię: Jakub
Auto: AUDIK SREBRNY
Silnik: METALIC PRAWIE NÓWKA
Województwo: wielkopolskie

Postautor: Wasyl » 08 lip 2009, 16:37

Ja wiem na pewno, że są albo bębny albo tarcze w AG, o tarczobębnach nie słyszałem, skończyli je montować w efkach
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]
Wasyl
Przyjaciel forum
 
Posty: 1032
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Lokalizacja: Lublin

Postautor: makaveliusz » 08 lip 2009, 19:50

Tarczobębny występują w Vectrze B . W astrze II z tyłu albo są tarcze albo bębny.
Bębny występują w zasadzie w słabszych silnikowo modelach ale też nie wiem czy jest jakas zasada poniewaz mam kombi 1,6 8v 75 km i z tyłu są tarcze .

Jeśli stało sie to po wymianie klocków to jest coś takiego jak reklamacja.

Niestety mechanicy do wiekszości naprawa podchodza jak do krojenia chleba. Zdejmij koło wywal klocki włoz nowe załoz koło wez kase i do widzenia.

Ja zaczałbym od dokładnego czyszczenia i konserwacji. U mnie w astrze zaczeła grzac sie felga z tyłu w jedym kole . rozmontowałem wszystko cofnełem tłoczek , zdjełem jarzmo , wyczyściłem je dokładnie i pomalowałem , lekko obrobiłem pilniczkiem głowki klocków hamulcowych aby chodziły idealnie , zastosowałem zmar miedziany do główek klocków że już nie wspomne o paście zabezpieczajacej do gwintów - i pytanie który mechanik przy wymianie klocków tak zrobi. Zapytajcie się któregos o pastę zabezpieczającą do gwintów to się zacznie śmiać .

drugi krok to może posypał się regulator ręcznego , gdzieś chyba nawet na tym forum była opisana jego regeneracja . Ja bym zaczał od porządnego wyczyszczenia u mnie pomogło od razu.
makaveliusz
Astro-maniak
 
Posty: 75
Rejestracja: 30 paź 2008, 20:07
Lokalizacja: Ostrołęka

Postautor: swirek » 09 lip 2009, 12:06

Wasyl pisze:Ja wiem na pewno, że są albo bębny albo tarcze w AG, o tarczobębnach nie słyszałem, skończyli je montować w efkach


Faktycznie pomyliło mi się z Vectra :oops:

ale mniejsza o to, trzeba zrobić tak jak napisał makaveliusz, trzeba wszystko dokładnie wyczyścić bo mechanicy mają w d..... wkladają klocki i dowidzenia a potem martw sie sam :/
Moja Asia http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=16113
Niebo mnie nie chce a piekło boi się, że nim zawładnę ......
swirek
Astro-maniak
 
Posty: 597
Rejestracja: 29 maja 2008, 16:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Tomek
Auto: Astra G Sport
Silnik: 2.0 DTH
Województwo: śląskie

Następna

Wróć do [G] opony, felgi



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości