Ta strona używa ciasteczek (cookies), zresztą jak większość i nikt nie miał z tym problemu.
Akceptowałeś już ZODO (zasady ochrony danych osobowych) ale dla pewności potwierdź

Dymienie 1.7 DTH 101KM AH

Dymienie 1.7 DTH 101KM AH

#Postautor: Sławek81 » 05 lip 2009, 13:20

witam, towarzysze i towarzyszki gdzie szukać przyczyny dymienia diesla 1.7 CDTI 101KM?? Tankuje na dobrej stacji - dobre paliwo a dymi. Objaw raz występuje, raz nie?! Silnik przykopca na biegu jałowym - przy przygazówce i to tak że wydmuchuje sadzę z tłumika i pozostawia czarny ślad:( Puszcza "czarnego kopcucha" również gdy jadąc "emerycko";) chcę nagle ostrzej przyspieszyć i przydepcze gaz - wygląda to tak jakby przy wolnej jeździe odkładała się sadza w ukł. wydechowym..
Największą zagadką jest dla mnie to że deptany bez przerwy (ostra jazda) nie dymi WCALE - nawet po zatrzymaniu na postoju przy przygazówce!?!?
Nie wygląda to zatem na lejące wtryski - bo dymiłby cały czas przy ostrej jeździe..

Co jest trafione?? Miał ktoś z was takie objawy?? Jak w tym modelu wygląda czyszczenie zaworu EGR?? Czy może to być to, a może przepływomierz?? Poradzcie coś, bo aż wstyd czasem ruszyć spod świateł! Poza tym silnik ma moc, spalanie przy jeździe emerycko-sportowej w cyklu pozamiejskim kształtuje sie na poziomie 5,7-6,0 litra ON/100km (kombi).

 


Sławek81
Awatar użytkownika
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:22
Lokalizacja: Wejherowo

#2Postautor: analyzer64 » 05 lip 2009, 14:42

A jeździsz głównie po mieście :?: Jaki masz styl jazdy :?:

Każdy diesel potrafi zakopcić, a szczególnie taki który długo jeździ po mieście i nie był wkręcany na wyższe obroty. Podczas jazdy w mieście (załóżmy, bo w mieście najczęściej jeździmy małą prędkością) w układzie wydechowym następuje kumulowanie się sadzy. Przy mocniejszym (i gwałtownym) naciśnięciu gazu następuje wyrzucenie nagromadzonej w wydechu sadzy.

Jeżeli nie masz żadnych błędów, auto ma moc, nie "bierze" oleju" to właśnie tym wytłumaczyłbym Twoją sytuację. Oczywiście mogę się mylić, bo nie użytkuję na co dzień auta z dieslem ;)

Poza tym w AH stosowane jest turbo z VTG (zmienna geometria łopatek) i zbyt delikatna jazda może szybciej wykończyć turbosprężarkę (sadza doprowadza do zatarcia tzw. kierownicy powietrza).

 

analyzer64
Awatar użytkownika
Klubowicz AKP
 
Posty: 4586
Rejestracja: 28 gru 2007, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Citroen C4
Silnik: ET3J4
Województwo: mazowieckie

#3Postautor: solo » 05 lip 2009, 21:32

Kolego narma Jak depniesz dieslowi to musi zakopcić. Przy spokojnej jeździe mi się to nie zdarza ale jak kopne w gaz to mam za sobą chmurę. Przy ostrej jeździe układ się wyczyści i nie ma czym kopcić. Nie przejmuj się. Przy lejących wtryskach kopcił by zawsze nawet na wolnych obrotach.

 

Obrazek
100 konny krążownik szos :)
solo
Astro-maniak
 
Posty: 138
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:22
Lokalizacja: Poznań
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H Caravan
Silnik: 1700 CDTI

#Postautor: jacek_1 » 05 lip 2009, 22:02

Tak jak pisali koledzy powyzej objawy jakie opisujesz wskazuja na zla eksploatacje silnika diesla :P Niestety jesli dalej bedziesz jezdzil w taki sposob mozesz szybko miec problemy z roznymi podzespolami silnika :( Jednym z nich jest turbosprezarka o ktorej pisal analyzer drugi to zawor EGR, reszty nie bede wypisywal :m Po tym co napisales mozna wywnioskowac, ze ekspolatujesz auto na bardzo niskich obrotach i w ukladzie wydechowym zbiera Ci sie duzo sadzy, ktora nie moze byc wyrzucona prze uklad wydechowy, ze wzgledu na zbyt niskie cisnienie. W tym silniku tak samo jak w silnikach z DPF warto czasem przegonic go troche po obrotach, zamiast wrzucac 5 zredukuj czasem na 3 i daj mu sie "wyszalec", a wszystkie objawy jakie opisujesz znikna. No i jeszcze jedna rzecz nie ma jazdy emerycko-sportowej jest albo emerycka, albo sportowa.

 

Pozdrawiam Jacek

"W tym roku jestem gwiazdą, ale kim będę w następnym ? Czarną dziurą ?" W.Allen

Mobil: 2xPresident Wilson+ Sirio ml145
Uniden 68XL + cos :)
jacek_1
Astro-maniak
 
Posty: 408
Rejestracja: 28 gru 2008, 13:12
Lokalizacja: Sosnowiec

#7Postautor: waldzior » 17 lis 2010, 22:01

Co do tego dymienia , nie koniecznie wtryski muszą lać , jak turbina za mało wiatru daje to kopeć za autem będzie , no i tak jak mowa była wcześniej nowy klekot w palnik musi dostawać żeby dobrze działał .

 

waldzior
Astro-maniak
 
Posty: 264
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:23
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH


Wróć do [H] silnik diesel



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości