silniki a filtr cząstek stałych

dredi Nie określono
Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 14 lip 2008, 19:42
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

silniki a filtr cząstek stałych

Postautor: dredi » 24 lip 2008, 7:46

Szukam Astry H w dieselku 1,7 cdti 100 KM, 2004-2005, byłem wczoraj w salonie opla i miły pan powiedział, że wszystkie diesle mają filtr cząstek stałych. Coś tam mówił, o wypalaniu itd, powiedział też że są filtry bezobsługowe i obsługowe. Chciałem coś sie dowiedzieć na ten temat, tym bardziej, że słyszałem, iż obsługa i serwis są drogie.

 



analyzer64 Nie określono
Awatar użytkownika
Klubowicz AKP
Posty: 4678
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:59
Auto: Honda Civic VII
Silnik: D14Z6
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: analyzer64 » 24 lip 2008, 9:38

Na stronie GM faktycznie napisane jest, że wszystkie CDTI mają DPF, ale dopiero od 2007 roku ;) , czyli 1.7 110KM i 125KM mają ten filtr, natomiast ten, którego ty szukasz jeszcze go nie ma :D

W Oplu DPF jest bezobsługowy.

O tym filtrze możesz przeczytać tutaj:
http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#cdti

Na forum:
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?t=13724
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?t=5666

Archi-p Nie określono
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Postautor: Archi-p » 25 lip 2008, 23:37

[quote="analyzer64"]Na stronie GM faktycznie napisane jest, że wszystkie CDTI mają DPF, ale dopiero od 2007 roku ;) , czyli 1.7 110KM i 125KM mają ten filtr, natomiast ten, którego ty szukasz jeszcze go nie ma :D


Ze niby dopiero od 2007roku???
No nie wiem koledzy.Jestem posiadaczem Asterixa H rocznik 2006 1,9 CDTI o mocy niestety tylko 100 KM.I stwierdzam ,że niestety mam filtr cząstek stałych,gdzyż,ponieważ uległ on awarii jakieś 3 miesiące temu i w serwisie zaśpiewali za to ustrojstwo 6.000 złotych.brrrrrrrrr.

analyzer64 Nie określono
Awatar użytkownika
Klubowicz AKP
Posty: 4678
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:59
Auto: Honda Civic VII
Silnik: D14Z6
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: analyzer64 » 25 lip 2008, 23:52

Od roku 2007 w silnikach 1.7 CDTI montowano DPF. 1.9 CDTI z tego co wiem już od samego początku miał zakładany ten filtr.

sebisebi Nie określono
Astro-maniak
Posty: 146
Rejestracja: 14 lis 2007, 12:24
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Postautor: sebisebi » 26 lip 2008, 15:06

I właśnie taka jest zaleta silnika 1.7 cdti z przed 2007. Brak DPF = brak potencjalnych kosztów w przypadku uszkodzenia tego elementu. A jak napisał kolega Archi-p kosztuje to sporo!!!

joseph Nie określono
Astro-maniak
Posty: 496
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Postautor: joseph » 26 lip 2008, 21:17

póki co ich brak jest zaletą , do czasu wprowadzenia podatku od normy euro jak u niemców, najgorzej że filtra nie można poprostu wyciąć bo ma czujniki wbudowane, natomiast zaletą tych oplowskich filtrów jest to że są "suche" i nie wymagają dolewki płynu po 500 zł za bańkę co ileśtam kilometrów , jak ktoś myśli że to są drogie filtry to niech sprawdzi ile kosztuje taki DPF w bmw lub mercedesie
Obrazek

dredi Nie określono
Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 14 lip 2008, 19:42
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Postautor: dredi » 18 sie 2008, 13:29

Chłopaki kupiłem własnie astrę h 2004 1,7 101 km i ma w briefie wpisaną norme Euro 4, co by raczej mówiło o tym, ż e jest filtr czastek stałych

 



solo Nie określono
Astro-maniak
Posty: 138
Rejestracja: 03 lis 2007, 12:22
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H Caravan
Silnik: 1700 CDTI
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Postautor: solo » 18 sie 2008, 16:30

Nie masz filtru cząstek stałych Silniki od 2003/2004r spełniają normy Euro4 jeśli chodzi o diesle
Obrazek
100 konny krążownik szos :)

jabro Nie określono
Astro-maniak
Posty: 421
Rejestracja: 15 sty 2008, 22:59
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Postautor: jabro » 19 sie 2008, 15:35

1,7 diesel (80 i 100KM) 1,3 (90KM) spelniaja norme Euro 4 (czyli zielona naklejka za 5€ w co niektorych miastach niemieckich) bez DPF

1,7 diesel po face liftingu (110 i 125KM) i 1,9 (100,120,150KM)maja DPF (przystosowane sa juz podobno pod Euro5)

:roll: np, dolewka plynu w Peugocie koszt 500-800 zl :m

krzybet Nie określono
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 9:49
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H
Silnik: Z1,9DTH 150KM
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Jedlicze
Wiek: 32
Kontakt:

Postautor: krzybet » 26 kwie 2009, 12:22

witam.chciałbym podpiąć się pod temat. mam koledzy takie pytanko a mianowicie mam astrę 1,9 cdti 150 KM pytałem tutaj na forum czy moja asterka ma filtr DPF koledzy napisali ze wszystkie astry 1,9 cdti mają ten filtr.wczoraj zerkam na kanale pod autko i okazuje sie ze tam gdzie chyba powinien być ten filtr jest to chyba wypatroszone i zaspawane z powrotem, no i wtyczka oczywiście odłączona wisi gdzieś chyba obok.moje pytanie jest takie czy bez tego filtra DPF autko pracuje normalnie ,czy nie bedę miał większego zużycia paliwa itd. I jakie ewentualnie mogą być niedogodności z tym związane.


Wróć do „[H] silnik diesel”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość