Ta strona używa ciasteczek (cookies), zresztą jak większość.
Akceptowałeś już ZODO (zasady ochrony danych osobowych) ale dla pewności potwierdź

silniki a filtr cząstek stałych

silniki a filtr cząstek stałych

Postautor: dredi » 24 lip 2008, 7:46

Szukam Astry H w dieselku 1,7 cdti 100 KM, 2004-2005, byłem wczoraj w salonie opla i miły pan powiedział, że wszystkie diesle mają filtr cząstek stałych. Coś tam mówił, o wypalaniu itd, powiedział też że są filtry bezobsługowe i obsługowe. Chciałem coś sie dowiedzieć na ten temat, tym bardziej, że słyszałem, iż obsługa i serwis są drogie.
dredi
Astro-maniak
 
Topic autor
Posty: 98
Rejestracja: 14 lip 2008, 19:42
Lokalizacja: Olsztyn

Postautor: analyzer64 » 24 lip 2008, 9:38

Na stronie GM faktycznie napisane jest, że wszystkie CDTI mają DPF, ale dopiero od 2007 roku ;) , czyli 1.7 110KM i 125KM mają ten filtr, natomiast ten, którego ty szukasz jeszcze go nie ma :D

W Oplu DPF jest bezobsługowy.

O tym filtrze możesz przeczytać tutaj:
http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#cdti

Na forum:
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=13724
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=5666
analyzer64
Awatar użytkownika
Klubowicz AKP
 
Posty: 4381
Rejestracja: 28 gru 2007, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: mazowieckie

Postautor: Archi-p » 25 lip 2008, 23:37

[quote="analyzer64"]Na stronie GM faktycznie napisane jest, że wszystkie CDTI mają DPF, ale dopiero od 2007 roku ;) , czyli 1.7 110KM i 125KM mają ten filtr, natomiast ten, którego ty szukasz jeszcze go nie ma :D


Ze niby dopiero od 2007roku???
No nie wiem koledzy.Jestem posiadaczem Asterixa H rocznik 2006 1,9 CDTI o mocy niestety tylko 100 KM.I stwierdzam ,że niestety mam filtr cząstek stałych,gdzyż,ponieważ uległ on awarii jakieś 3 miesiące temu i w serwisie zaśpiewali za to ustrojstwo 6.000 złotych.brrrrrrrrr.
Archi-p
Użytkownik
 
Posty: 31
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
Lokalizacja: Poznań

Postautor: analyzer64 » 25 lip 2008, 23:52

Od roku 2007 w silnikach 1.7 CDTI montowano DPF. 1.9 CDTI z tego co wiem już od samego początku miał zakładany ten filtr.
analyzer64
Awatar użytkownika
Klubowicz AKP
 
Posty: 4381
Rejestracja: 28 gru 2007, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra G
Silnik: X16XEL
Województwo: mazowieckie

Postautor: sebisebi » 26 lip 2008, 15:06

I właśnie taka jest zaleta silnika 1.7 cdti z przed 2007. Brak DPF = brak potencjalnych kosztów w przypadku uszkodzenia tego elementu. A jak napisał kolega Archi-p kosztuje to sporo!!!
sebisebi
Astro-maniak
 
Posty: 146
Rejestracja: 14 lis 2007, 13:24
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postautor: joseph » 26 lip 2008, 21:17

póki co ich brak jest zaletą , do czasu wprowadzenia podatku od normy euro jak u niemców, najgorzej że filtra nie można poprostu wyciąć bo ma czujniki wbudowane, natomiast zaletą tych oplowskich filtrów jest to że są "suche" i nie wymagają dolewki płynu po 500 zł za bańkę co ileśtam kilometrów , jak ktoś myśli że to są drogie filtry to niech sprawdzi ile kosztuje taki DPF w bmw lub mercedesie
Obrazek
joseph
Astro-maniak
 
Posty: 496
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:43
Lokalizacja: wawa

Postautor: dredi » 18 sie 2008, 13:29

Chłopaki kupiłem własnie astrę h 2004 1,7 101 km i ma w briefie wpisaną norme Euro 4, co by raczej mówiło o tym, ż e jest filtr czastek stałych
dredi
Astro-maniak
 
Topic autor
Posty: 98
Rejestracja: 14 lip 2008, 19:42
Lokalizacja: Olsztyn

Postautor: solo » 18 sie 2008, 16:30

Nie masz filtru cząstek stałych Silniki od 2003/2004r spełniają normy Euro4 jeśli chodzi o diesle
Obrazek
100 konny krążownik szos :)
solo
Astro-maniak
 
Posty: 138
Rejestracja: 03 lis 2007, 13:22
Lokalizacja: Poznań
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H Caravan
Silnik: 1700 CDTI

Postautor: jabro » 19 sie 2008, 15:35

1,7 diesel (80 i 100KM) 1,3 (90KM) spelniaja norme Euro 4 (czyli zielona naklejka za 5€ w co niektorych miastach niemieckich) bez DPF

1,7 diesel po face liftingu (110 i 125KM) i 1,9 (100,120,150KM)maja DPF (przystosowane sa juz podobno pod Euro5)

:roll: np, dolewka plynu w Peugocie koszt 500-800 zl :m
jabro
Astro-maniak
 
Posty: 421
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:59
Lokalizacja: Krakow

Postautor: krzybet » 26 kwie 2009, 12:22

witam.chciałbym podpiąć się pod temat. mam koledzy takie pytanko a mianowicie mam astrę 1,9 cdti 150 KM pytałem tutaj na forum czy moja asterka ma filtr DPF koledzy napisali ze wszystkie astry 1,9 cdti mają ten filtr.wczoraj zerkam na kanale pod autko i okazuje sie ze tam gdzie chyba powinien być ten filtr jest to chyba wypatroszone i zaspawane z powrotem, no i wtyczka oczywiście odłączona wisi gdzieś chyba obok.moje pytanie jest takie czy bez tego filtra DPF autko pracuje normalnie ,czy nie bedę miał większego zużycia paliwa itd. I jakie ewentualnie mogą być niedogodności z tym związane.
krzybet
Użytkownik
 
Posty: 44
Rejestracja: 13 kwie 2009, 9:49
Lokalizacja: Jedlicze
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H
Silnik: Z1,9DTH 150KM
Województwo: podkarpackie

Następna

Wróć do [H] silnik diesel



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości