Ta strona używa ciasteczek (cookies), zresztą jak większość i nikt nie miał z tym problemu.
Akceptowałeś już ZODO (zasady ochrony danych osobowych) ale dla pewności potwierdź

Montaż zestawu uniwersalnych elektrycznych podnośników szyb.

Montaż zestawu uniwersalnych elektrycznych podnośników szyb.

#Postautor: tmerlin » 21 cze 2008, 19:28

Witam.

Postanowiłem zamontować w swojej Asi elektrycznie podnoszone szybki. Miałem dwa wyjścia:
- zakupić oryginalne podnośniki szyb z całym okablowaniem i przyciskami
- zakupić zestaw uniwersalny

Biorąc pod uwagę cenę, wybrałem bramkę nr 2.
Zakupiłem taki oto zestaw:
Obrazek

Kosztował mnie 156 zł. Dodatkowo kupiłem przez allegro oryginalny przełącznik sterowania szybami na stronę pasażera (w cenie 15zł). Czemu właśnie przełącznik oryginalny? Bo był tanio a od strony pasażera jest ładne miejsce na niego więc chociaż ta część będzie oryginalna.

Co jest potrzebne do zabawy:
- wiertarka elektryczna (najlepiej bezprzewodowa)
- w/w zestaw
- trochę kabli elektrycznych (1.5mm^2)
- 5 wtyczek męskich od złączy elektrotechnicznych
- śróbowkręt krzyżakowy, płaski
- smar w spraju (ostatecznie WD40)
- nożyk
- inne przydatne narzędzia
- pifo (może być krzynka)
- dość dużo wolnego czasu
- garaż albo słoneczny dzień (ze względu na dość pracochłonne zajęcie).

Mnie sam montaż w samochodzie zajął 6 godzin.

W pudełku z zestawem uniwersalnym jest duuuużo elementów. Wszak jest uniwersalny więc powinien pasować do każdego auta. Nie należy się tym przejmować, 80% elementów wam zostanie.

Na początek proponuje zmontować układ na sucho (na stole,podłodze,itp) by zobaczyć jak powinien wyglądać, co do czego trzeba podpiąć oraz sprawdzić czy wszystko działa.

Montaż jest prosty jak budowa cepa. Wszystko jest na złączki które szybko można złączyć i rozłączyć.

Jeśli planujecie (tak jak ja) od strony pasażera zamontować oryginalny przełącznik to trzeba trochę pomajsterkować.
Do tego potrzebna będzie:
- lutownica
- kawałki przewodu 1.5 mm^2 (po jakieś 50cm - dłuższe można ładnie ułożyć)
- kawałki koszulki temokurczliwej
- wtyki (męskie) złaczek elektrotechnicznych

Posługując się miernikiem lokalizujemy interesujące nas złącza we wtyku. Powinny działać jak w uniwersalnym wtyku. Należy przylutować tam kabelki. Na kabelki naciągamy kawałki koszulek termokurczliwych, a następnie przylutowujemy złączki (przylutować, zacisnąć, otworki zalać cyną). Naciągamy koszulkę i podgrzewamy, tak by wystawał tylko kawałek blaszki. U mnie to wyglądało tak:
Obrazek

Dzieki temu będziemy mogli podłączyć sterowanie do całego zestawu:
Obrazek

Uwaga, złe podłączenie we wtyczce będzie powodowało zwarcie.

Jeśli wszystko ładnie gra, czas na montaż w samochodzie.

Proponuję rozpocząć od przeciągnięcia kabli elektrycznych od drzwi pasażera do drzwi kierowcy pod deską. To jest w sumie najtrudniejszy etap.
Czemu do elektryki? Bo jeśli z jakiegoś powodu przerwiecie pracę po zmontowaniu mechanicznym to nie będzie można otwierać okien. profilaktycznie proponuje teraz odłączyć akumulator. Oczywiście ściągamy tapicerkę drzwi (od strony pasażera i kierowcy)

Od strony pasażera proponuje wymontować schowek i półkę by mieć łatwy dostęp. Kable trzeba przeciągnąć przez złączkę w drzwiach. Ja przewieciłem otwory w plastikach i przeciągnąłem kable. Podobnie zrobiłem w drzwiach kierowcy. Jeszcze nic nie podłączamy. W przypadku przeciągania kabli trzeba będzie uciąć przewody przy złączkach bo inaczej nie przejdą. W drzwiach trzeba bedzie je podłaczyć ponownie.

Jeśli kabelki sa już na swoich miejscach to trzeba zabrać się za montaż mechaniczny.
Trzeba także dobrze przesmarować prowadnice szyb. Proponuje jakiś silikon w spraju. Powinno chodzić lekko i bez zgrzytów. Po nasmarowaniu rozprowadzić smar przez kilkunastokrotne zamykanie i otwieranie okien (korbką)

Na pierwszy ogień sterowanie pod stronie kierowcy. należy znaleźć odpowiednie miejsce na silnik by nie zahaczał się do inne elementy mechaniczne podczas otwierania i zamykania drzwi. Ja zrobiłem to tak:
Obrazek
Obrazek

W tym położeniu silnik nie przeszkadza otworzeniu do końca okna.
Montaż na korbce wygląda tak:
Obrazek


Po stronie pasażera wyglada to podobnie:
Obrazek
Obrazek
Montaż na korbce:
Obrazek

Podłączamy teraz sterowanie (na sucho). Trzeba przetestować czy zamykanie i otwieranie okien działa (oczywiście na podłączonym akumulatorze). Jeśli sa jakieś zgrzyty to smarujemy lub inaczej ustawiamy silnik.
Jeśli wszystko gra to montujemy w drzwiach (na tapicerce od strony kierowcy) sterowanie. Ja sterowanie po stronie kierowcy zrobiłem na miejscu korbki przez co zasłoniłem otwór:
Obrazek
Obrazek

Obudowa jest przykręcona śróbkami do tapicerki od tyłu.

Po stronie pasażera sterowanie montujemy w oryginalnym miejscu, a otwór po korbce zasłaniamy dołączonymi do zestawu pokrywkami:
Obrazek
Obrazek

Jeszcze raz sprawdzamy działanie elektryczne i .. w sumie to wszystko. Zostaje podłączenie kabli od okienek. Są dwie szkoły:
- od razu pod akumulator, wtedy działają bez przekręconoego kluczyka, ale będa wam świeciły przyciski bez przerwy
- po stacyjce
Ja wybrałem pierwszy wariant.

Przykręcamy boczki i popijając pifko cieszymy się elektrycznie podnoszonymi szybkami.

Drobne uwagi:
- uwaga na tapicerkę drzwi, podczas montażu można ją nieziemsko upierniczyć smarami z paluchów
- ostrożnie zrywamy folie z drzwi, bo potem trzeba ją ponownie zamontować
- przeczytać instrukcje montowania zębatek i wybrać odpowiednią (dla Opla), tylko ta idealnie (na wcisk) pasuje na korbkę
- sprawdzić przeciągnięte kable 3 razy, ja przez nieuwagę musiałem kabel ciąć i łączyć go jeszcze raz bo wyszedłem przez otwór bezpieczników i od razu wszedłem w drzwi ;)

Montaż nie jest trudny, ale pracochłonny.
Jak by były pytania to służę pomocą.

Pozdrawiam

 


Ostatnio zmieniony 28 paź 2008, 23:01 przez tmerlin, łącznie zmieniany 1 raz
tmerlin
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
Lokalizacja: Szczecin

#Postautor: dikser » 21 cze 2008, 23:24

czyli zestaw uniwersalny montuje sie na korbke.zadnego mechanizmu w sensie szyny nie ma,tak?? :roll:

 

nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=5578
dikser
Klubowicz AKP
 
Posty: 886
Rejestracja: 03 gru 2007, 0:43
Lokalizacja: radom

#Postautor: tmerlin » 21 cze 2008, 23:46

Tak, mechanizm uniwersalny zakłada się zamiast korbki. Silniki dzieki pasom (linkom) transmisyjnym kręcą mechanizmem zamiast korbki., dzięki czemu prasują do praktycznie każdego auta.

 

tmerlin
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
Lokalizacja: Szczecin

#Postautor: Stanleyc600 » 22 cze 2008, 16:37

wyglada rewelacyjnie ALE:

istnieje mozliwosc montazu jest sie ma czujnik poduszki powietrznej w drzwiach? mniej wiecej dolnej srodkowej czesci drzwi?

 

Stanleyc600
Użytkownik
 
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
Lokalizacja: Ustroń

#Postautor: tmerlin » 22 cze 2008, 16:47

Hmm.. nie wiem, nie mam pojęcia, nie posiadam poduszek powietrznych. Pewnie chodzi tylko o znalezienie miejsca tak by silnik o nic nie zaczepiał.

 

tmerlin
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
Lokalizacja: Szczecin

#Postautor: Gość » 23 cze 2008, 22:16

Witam, orientujesz sie moze czy można zamontować to w tylnych drzwiach?? z przodu mam fabryczne tylko z tyłu biedna korbka:)

 

Gość
 

#Postautor: tmerlin » 23 cze 2008, 22:19

Nie powinno byc problemów, no chyba, że nie ma miejsca na silnik. Ale juz ktoś montował na tylnych drzwiach więc jest to mozliwe, trzeba by tylko dorobic dłuższe kabelki, ale to akurat żaden problem.

 


tmerlin
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
Lokalizacja: Szczecin

#Postautor: JOszi » 23 cze 2008, 22:46

tmerlin fajnie że opisałeś montaż ale dużo słyszałem że te uniwersalne podnośniki bardzo wolno chodzą. To prawda? możesz dać jakiś filmik jak to podnosi i opuszcza?

 

JOszi
Klubowicz AKP
 
Posty: 4058
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#Postautor: tmerlin » 23 cze 2008, 23:09

Czy ja wiem, czy wolno? Jak dla mnie jest OKI, ale nie miałem oryginalnych więc nie bardzo mogę porównać. Postaram się zrobić jakiś filmik, czy mi wyjdzie to nie wiem ;)

 

tmerlin
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 45
Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
Lokalizacja: Szczecin

#Postautor: JOszi » 23 cze 2008, 23:41

no ok to czekam bo ja mam większe drzwi i cięższe szyby i jak tu by było wolno to u mnie już wogóle porażka ;)

 

JOszi
Klubowicz AKP
 
Posty: 4058
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna

Wróć do Opel Astra F



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości