Ta strona używa ciasteczek (cookies), zresztą jak większość.
Akceptowałeś już ZODO (zasady ochrony danych osobowych) ale dla pewności potwierdź

Budowa tylnego zacisku hamulca

Budowa tylnego zacisku hamulca

Postautor: jaco » 03 gru 2008, 18:52

Witam!
Mam pytanie a przeszukawszy inne tematy odpowiedzi nie znalazłem.

Mój problem polega na nie cofającym się hamulcu awaryjnym (ręcznym) na prawej stronie tylnej osi po opuszczeniu dźwigni ham. w kabinie. Muszę schylać się pod autko i dźwignię przy zacisku cofnąć na siłę.

Hamulec nożny działa znakomicie po tej operacji, cylinderek się cofa za każdym razem, ale gdy znów się zapomnę i zaciągnę ręczny to... powtórka z rozrywki.

Wszystko wskazywało by na uszkodzenie linki od ręcznego, jednak po zdjęciu zacisku linka dość żwawo się porusza w pancerzu. (mimo to kupiłem już nową i w sobotę może wymienię)

Niepokoi mnie jednak to dźwignia na zacisku. Boję się, że mechanizm wewnętrzny się zatarł ponieważ mimo sprężyny ciężko chodzi jak na moje oko.

Czy ktoś z Was Szanowni Koledzy rozbierał to "ustrojstwo" i może ma jakiś schemat, rysunek albo zdjęcie?
Do czego służy ta śruba z boku zacisku (jakaś regulacja)? i czy wielki jest problem złożyć później wszystko do kupy. (zamówiłem już komplet nowych uszczelek)

Dodam, że z tyłu mam ham. tarczowe.

Pozdro!
jaco
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:59
Lokalizacja: Oleśnica

Postautor: BODZIO76 » 03 gru 2008, 19:44

to masz tarczo beben tak?wiec taka srobka jest jezeli myslimy o tej samej do na ciagania recznego
GAZ-do kuchenek ROPA -do tirów Bezyna _do osobówek Astra pomidor wersja 100 gg 2229859
BODZIO76
Astro-maniak
 
Posty: 113
Rejestracja: 02 cze 2008, 21:49
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postautor: jaco » 03 gru 2008, 19:51

Dorzucę jeszcze rysunki poglądowe odnośnie co to za dzwignia przy zacisku i śruba

ObrazekObrazek

Nie mam tarczo-bębnów tylko normalne tarcze w systemie BOSCH.
jaco
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:59
Lokalizacja: Oleśnica

Postautor: lukas_piotr » 04 gru 2008, 23:36

Ciekawe. Szczerze mówiąc nie rozbierałem tej dźwigni.
Ja w pierwszej kolejności spórbowałbym przesmarować te miejsca "prowadnice" od klocków na wszelki wypadek i wymienił linkę. Chodzi luźno jak nie jest naprężona więc...

Wydaje mi się że działa to rozporowo. A np; w polskich produkcjach bębnowych wymieniałem i rozpórki i linki od ręcznego często bo oba elemnty stawały na amen.
Hatori Hanso!
lukas_piotr
Astro-maniak
 
Posty: 148
Rejestracja: 17 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: kbjanek » 05 gru 2008, 11:24

jaco,
witaj nie rozbieralem,
ale wymienialem w aso na nowy (1 tysiak poszedl)
moj zacisk tez tarcze tez w wsystemie bosha,
rozlecial sie nie nie moglem przejsc badania technicznego,
regenerowane na prawa strone sa tylko w intercars,
ja sciagnalem do lodzi w 5 dni, ale do regenerowanych czesci nie mam zufania,
kosztuja 236,00 zyli z nasz znzka klubowa
Grasz w HT? Ja też - kbjanek prezes Bayer'ky
kbjanek
Astro-maniak
 
Posty: 119
Rejestracja: 11 lut 2007, 12:28
Lokalizacja: Łódź

Postautor: lukas_piotr » 05 gru 2008, 12:17

kbjanek pisze:jaco,
witaj nie rozbieralem,
ale wymienialem w aso na nowy (1 tysiak poszedl)
moj zacisk tez tarcze tez w wsystemie bosha,
rozlecial sie nie nie moglem przejsc badania technicznego,
regenerowane na prawa strone sa tylko w intercars,
ja sciagnalem do lodzi w 5 dni, ale do regenerowanych czesci nie mam zufania,
kosztuja 236,00 zyli z nasz znzka klubowa


Ale w jaki sposób ta przygoda przybliża nam budową w/w elementu?
Hatori Hanso!
lukas_piotr
Astro-maniak
 
Posty: 148
Rejestracja: 17 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: jaco » 06 gru 2008, 20:31

No Panowie można powiedzieć, że temat zamknięty!

lukas_piotr pisze:...Ja w pierwszej kolejności spórbowałbym przesmarować te miejsca "prowadnice" od klocków na wszelki wypadek...

po co skoro nożny działa bez zarzutu

lukas_piotr pisze: Chodzi luźno jak nie jest naprężona więc...

ale o co kaman? jak bym miał luźną to na siłę bym jej chyba nie musiał cofać?!

Oj w ślepą uliczkę mnie prowadziliście :mrgreen: ale i tak dzięki!

Wszystko zrobione i działa jak nowe!!!

Tu jest link!!! (kliknij na link :k )
jaco
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:59
Lokalizacja: Oleśnica

Postautor: Czoper » 05 sty 2009, 20:11

Ja mam to samo !!! Hamulca nie da się używać, bez włażenia pod auto! Wymienione linki, cały zestaw naprawczy z ASO, mocniejsze sprężynki odbijające i dalej nic, ja się pogodziłem z tym... ze to wada i tyle.

[ Dodano: 2009-01-06, 21:22 ]
I co nikt więcej nie ma takich problemów? W jakich rocznikach to było montowane? Może to wada produkcji w określonej fabryce tylko, moje autko jest na przykład z Austrii, rocznik 98` kombi, 2.0 DI
Czoper
Awatar użytkownika
Użytkownik
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:04
Lokalizacja: Jasło

Postautor: jaco » 06 sty 2009, 23:37

Wadą produkcyjną tej usterki nazwać chyba nie można.

Moje auto zostało wyprodukowane w Niemczech ale to chyba nie ma znaczenia...

Problem wynika z tego, że brud i związki chemiczne takie jak sól dostają się pod gumową uszczelkę (widoczną od strony sprężyny) i powodują utlenianie się materiałów (tj. korozję, osady i takie tam...), co skutkuje zatarciem.

Obrazek

Guma nie jest materiałem, który należy do bardzo "żywotnych" i który można bez końca eksploatować.

W moim przypadku to i tak nie jest źle - 10 lat wytrzymała!
A ciekawe jaki czas eksploatacji przewidzieli konstruktorzy lol pewnie nie wiele....

P.S. minęło już kilka dni, km i mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z pracy tylnych hamulców po swojej naprawie
jaco
Użytkownik
 
Topic autor
Posty: 23
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:59
Lokalizacja: Oleśnica

Postautor: Czoper » 07 sty 2009, 18:39

Woow nowe zaciski... jaki jest koszt takiego zacisku?
Czoper
Awatar użytkownika
Użytkownik
 
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:04
Lokalizacja: Jasło

Następna

Wróć do [G] zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny ,hamulcowy



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości